Hlavním cílem při vývoji Halo bylo vytvořit co nejvíce uživatelsky přívětivé křídlo pro začínající piloty i lektory.
Konstrukce byla testována v řadě podmínek – na zemi při ground-tréninku i ve vzduchu v Alpách i v Polsku, aby se ověřila stabilita a snadnost ovládání.
Díky tomuto návrhu umožňuje instruktorům jednoduše vyučovat a studentům rychle pochopit základy řízení paraletadla.
Všechny velikosti křídla Halo mají certifikaci EN / LTF A, což značí vysokou pasivní bezpečnost a stabilitu, ideální pro výcvik a první lety.
Díky pomalé reakci a jemným charakteristikám je riziko náhlých kolapsů nízké – Halo je navrženo tak, aby se chovalo předvídatelně i v prověřovacích situacích.
DOA (Dudek Optimized Airfoil): profil speciálně optimalizovaný pomocí počítačových simulací, založený na bohatých zkušenostech Dudeku.
CSG (Canopy Shape Guard): systém, který zajišťuje souvislé napnutí celé plachty, minimalizuje deformace a zlepšuje stabilitu.
LR (Laser Technology): laserové řezání umožňuje precizní výrobu panelů, optimalizaci orientace tkaniny a vysokou kvalitu šití.
FET (Flexi Edge Technology): na náběžné hraně jsou laminovaná vystužení s syntetickými pruty, které pomáhají stabilizovat křídlo, usnadňují start a usnadňují plynulé naplnění plachty.
ACS (Auto Cleaning Slots): samočisticí štěrbiny na koncích křídla, které odvádějí nečistoty a prach, což prodlužuje životnost a udržuje výkon.
Volitelný TR (Trimmer systém): možnost regulovat úhel náběhu křídla pro jemnější nastavení letu. Řemeny trymerů lze vyměnit po opotřebení.
TCT (Triple Comfort Toggle): ovládací madla umožňují volbu mezi tvrdší a měkčí brzdovou pákou (hard / medium / soft) bez nutnosti měnit samotné madlo. Madla jsou osazena Easy Keeper magnety a otočným kroužkem („swivel“) pro větší pohodlí.
EK (Easy Keeper): systém magnetů, které drží brzdy pevně na riserech, ale zároveň se snadno uvolňují – což zlepšuje bezpečnost a komfort.
NP (Napy): kovové spony pro připevnění brzdových lanek – navrženo pro jednodušší manipulaci a robustnost.
SS (Speed System): jednoduchý, ale účinný systém linek a kladek umožňuje během letu měnit úhel náběhu, což zlepšuje letové vlastnosti a přizpůsobení podmínkám.
ELR (Easy Launch Riser): rozdělený „A-riser“, který usnadňuje startování a používání tzv. „big ears“ – ideální pro učení a korekce letu.
Látka pro Halo je pečlivě vybraná, aby obstála i při častém používání ve výcvikových podmínkách. Dudek používá látky z číslovaných sérií, což umožňuje sledovatelnost výroby a zajišťuje kvalitu každé plachty.
Hlavní lany jsou barevně kódované podle moderních doporučení PMA, což pomáhá při kontrole a usnadňuje orientaci pro instruktory a techniky.
Riserové popruhy jsou navrženy s ohledem na jednoduchost ovládání i dlouhodobou odolnost – durabilita je klíčová pro výcvikové prostředí.
| Halo – velikost | 20 | 23 | 25 | 28 |
|---|---|---|---|---|
| Certifikace EN/LTF | A | A | A | A |
| Počet buněk | 36 | |||
| Plocha (plochá) [m²] | 20,50 | 22,80 | 25,00 | 28,00 |
| Plocha (projekční) [m²] | 17,54 | 19,51 | 21,39 | 23,96 |
| Rozpětí (ploché) [m] | 9,86 | 10,40 | 10,89 | 11,52 |
| Rozpětí (projekční) [m] | 7,89 | 8,32 | 8,72 | 9,22 |
| Poměr stran (plochý / projekční) | 4,80 / 3,55 | |||
| Nejdelší šňůra (Longest chord) [mm] | 2561 | 2700 | 2828 | 2993 |
| Nejkratší šňůra (Shortest chord) [mm] | 441 | 465 | 487 | 515 |
| Délka lanek včetně riserů [m] | 5,95 | 6,28 | 6,57 | 6,96 |
| Celková délka lanek [m] | 195,82 | 206,98 | 217,13 | 230,28 |
| Hmotnost plachty [kg] | 4,14 | 4,51 | 4,82 | 5,35 |
| Vzletová hmotnost (PG)* [kg] | 45–70* | 55–80* | 70–95* | 80–110* |
| Vzletová hmotnost (PPG)* [kg] | 45–90* | 55–100* | 70–115* | 85–130* |
| Maximální symetrická dráha ovládání při max. hmotnosti [cm] | 55 | 55 | 60 | 60 |
| Vzdálenost mezi risery [cm] | 40 | 42 | 44 | 46 |
| Lany | Technora: 090 / 140 / 190 / 280 ; Dyneema: 125 / 180 / 200 | |||
| Tkaniny | Dominico tex 30DMF, 30DFM, 3036FM SR Scrim, SR Laminate 180 g/m² |
|||
* Základní pravidlo: vybírej velikost křídla tak, aby vzletová hmotnost byla přibližně uprostřed uvedeného rozsahu. Nižší zatížení křídla (dolní rozsah) je vhodné pro start z nohou, klidnější podmínky nebo lepší hospodárnost letu. Vyšší zatížení (horní rozsah) volí zkušení piloti pro dynamičtější let, vyšší rychlost a náročnější větrné podmínky — běžná volba u uživatelů s trike.
Poznámka: Chování plachty se s rostoucím zatížením výrazně mění. Čím vyšší zatížení, tím vyšší dovednosti a koncentraci pilota křídlo vyžaduje.
Milan Klement- jednatel
PARA-MOTOR
Husova 292
Přibyslav 582 22
V areálu E-KOLA VYSOČINA s.r.o.
Domovské letiště: Přibyslav