která začala s modely jako Traper, Action a ReAction. Tyto průkopnické konstrukce se postupně vyvíjely, až do současné čtvrté generace Nucleonu. Tento model kombinuje odolnost známou z Nucleonu WRC, agilitu a snadnou ovladatelnost Nucleonu XX a stabilitu modelu Reportair. Výsledkem je křídlo, které nabízí zvýšenou rychlost, vyšší nosnost a nižší hmotnost než jeho předchůdci.
Nucleon 4 je navržen pro středně pokročilé piloty, kteří již mají zkušenosti s reflexním létáním a hledají stabilní, rychlé a odolné křídlo pro různé typy letu. Vyniká především stabilitou v turbulencích a možností plného využití reflexního profilu díky jednoduchému ovládání trimrů a volitelného zrychlení.
Nucleon 4 disponuje novým aerodynamickým profilem a využívá technologii Flexi Edge (FET) pro lepší aerodynamiku a tuhost náběžné hrany. Konstrukce zahrnuje dvojité výztuhy (LE2R) a inovativní tvar Shark Nose, které zajišťují stabilní tlak uvnitř křídla při všech rychlostech.
Vylepšené volné konce umožňují intuitivní ovládání v plném rozsahu trimrů, použití 2D/TST systému pro směrovou korekci a automatické potlačení reakčního momentu od vrtule. Důležitou vlastností je plynulá progrese 2D řízení, díky níž pilot snadno a bez námahy kontroluje křídlo i při vyšších rychlostech.
Výroba probíhá výhradně v polské továrně, kde je proces přísně kontrolován od prvního řezu až po finální dokončení. Preciznost je zajištěna i díky použití laserové řezací technologie (LT), která umožňuje přesné zpracování každého komponentu. Díky této technologii je každé křídlo doslova ušito na míru náročným pilotům, kteří hledají špičkový produkt bez kompromisů.
Velikost | 18 | 20 | 22 | 24 | 26 | 28 |
Approval – ULM identification | ||||||
Number of cells | 60 | |||||
Surface area (flat) [m2] | 18.00 | 20.00 | 22.00 | 24.00 | 26.00 | 28.00 |
Surface area (projected) [m2] | 15.29 | 16.99 | 18.68 | 20.38 | 22.08 | 23.78 |
Span (flat) [m] | 10.04 | 10.58 | 11.10 | 11.59 | 12.07 | 12.52 |
Span (projected) [m] | 7.93 | 8.36 | 8.77 | 9.15 | 9.53 | 9.89 |
Aspect Ratio (flat) | 5,60 | |||||
Aspect Ratio (projected) | 4,11 | |||||
Speed* [km/h] | min = 28 ; trim = 42-53 ; max = 67 (+/- 3 km/h)* | |||||
Longest chord [mm] | 2210 | 2330 | 2443 | 2552 | 2656 | 2756 |
Schortest chord [mm] | 525 | 581 | 610 | 637 | 663 | 688 |
Distance pilot to wing [m] | 6.02 | 6.35 | 6.66 | 6.96 | 7.24 | 7.52 |
Total line lenght [m] | 272.90 | 288.30 | 302.95 | 316.95 | 330.37 | 343.29 |
Total take-off weight** [kg] | 70-100** | 80-110** | 90-120** | 100-130** | 105-140** | 115-150** |
Max take-off weight – for experienced [kg]*** | 110*** | 125*** | 135*** | 150*** | 160*** | 175*** |
Distance betwen risers [cm] | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
Weight [kg] | 4.82 | 5.13 | 5.51 | 5.82 | 6.24 | 6.63 |
Lines | Edelrid A-8000U: 050; 090 / Technora: 90; 140; 190; 280; 340 / Dyneema: 350 | |||||
Fabric [g/m2] | Porcher Classic 38 g/m2, Dominico tex 34 g/m2, Porcher Hard 40 g/m2, SR Scrim, SR Laminate 180 g/m2 |
* Speeds are given as estimated for the middle wing size and the middle of its weight range. These speeds can vary within +/- 3 km / h depending on the size, take-off weight and additional factors such as air pressure and temperature.
** The basic rule is to choose the size of the wing so that the take-off weight is in the middle of the weight range. Less weight on the wing (lower range take-off weight) can be considered for foot take-off, when flying in calmer conditions, or when we want to improve economy. More experienced pilots who want to fly dynamically, have higher speed and fly in more demanding wind conditions can consider greater wing loading (take-off weight in the upper range). This is a common option among trike users.
*** Note – the canopy significantly changes its behavior with increasing wing loading. The greater the loads, the greater skill and concentration of the pilot are required.
Milan Klement- jednatel
PARA-MOTOR
Husova 292
Přibyslav 582 22
V areálu E-KOLA VYSOČINA s.r.o.
Domovské letiště: Přibyslav